8 Mayıs 2010 Cumartesi

NEKTAR AKIMI BAŞLADI

İki gün öncesine kadar hava sıcaklığının serin gitmesi nedeniyle arılıkta büyük sıkıntı çektim.Bir bucuk ay boyunca bal şerbeti ile beslediğim kovanlar 20-25 çıtalık nüfuslara ulaştılar.Nektar akışı olmayınca kovan önünde salkım yapmaya ortalıkta dolanıp çiftleştirme kutularını yağmalamaya başladılar.Ancak iki gündür nektar akışı yeterli düzeye ulaştı.Dün 1.2 kg bugün 1.1 kg nektar geldi.Ortalık rahatladı kapalı odaya kaldırdığım çiftleştirme kutularını tekrar yerlerine koydum.Yabani yoncaların açmasıyla çok hızlı bir bahar balı stoklanacak.Bir taraftan sıkışan arılara kat hazırlamak diğer taraftan çıta işleri tüm günümü dolduruyor.Arı sayısının fazlalığı beni fazlaca yormaya başladı birde oğul fazla olursa işim dahada zor.
2 gün önce kovan önünde salkım yapan arılar artık vızır vızır nektar getiriyor.Daha atılması gereken 50 ye yakın kat var.Bunların katlarını atıp hızlı gelişen kovanlara 2. ardından 3. ballıkları atmam lazım.Mevsim iyi giderse yerli arılarımın 4-5 hatta altı ballıkla çalışacaklarını umuyorum zira kıştan çok güçlü çıktılar bolca ballık yaptırdım arıların önünü kesmek istemiyorum istedikleri kadar çıta ve ballık mevcut.

4 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

selamlar
hem yerli arı
hemde 3 kat
maşallah deyelim

BOZKIR KARTALI dedi ki...

Hayırlı işler.İşallah dediğin gibi olur da bizde bu sene bol bal alırız..Ben katlara hazır petek vermiyorum...

Unknown dedi ki...

Şaban abi allah emeğinin karşılığını en güzel şekilde versin diyorum.

Turkish beekeeper dedi ki...

hayyam bey selamlar.daha önce bir forumda yerli arıdan bir kovandan 38 çıta bal aldığınızı yazmışsınız.bloğunuzu incelediğimde sehpalarda 3 katlı kovanın yanı boş.arıyı bu güce birleştirerek mi ulaşıyorsunuz?birde bir kovandan 38 çıta almak için nasıl bir yöntem uyguluyorsunuz?elinizde kabarmış petek bulundurmanın buna katkısı ne derece?bu şekilde çok katlı çalışan arıyı oğula yönlendirmeden nasıl çalışıyorsunuz?bilgilerinizi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız seviniriz.