30 Aralık 2008 Salı

YURT İÇİ KARGO !!!!!!!!YOK ÖYLE YAĞMA

"Sevgili dostlar. İşte bizler millet olarak hep bu yüzden kaybediyoruz. Kuyuya delinin biri bir taş atmış yüz tane akıllı çıkaramamış. Sevgili balcı kardeşim. Sana hediye kovan gönderiliyor olsa bence bu gönderinin ücretinin hediye olduğu için gönderici tarafından ödeniyor olması gerekir. Benim bildiğim hediyenin parasıda kargo ücretide hediyeyi gönderen tarafından ödenmiştir. Yine de aksini düşünecek olursak kargo firmaları gönderinin içerik değeri ile taşıma ücretini faturalandırmazlar. kilo veya hacmi üzerinden fiyatlandırırlar. Bu yüzden lütfen senden mantıklı düşünmeni rica ediyorum. Sözünü ettiğin gönderi bir arı kovanı değil de aynı ölçü ve kiloya sahip 100.000,00 ytl değerinde bir makina parçası olsaydı arı kovanı için talep edilen yine aynı ücret senden talep edilecekti. Lütfen yargısız infaz yapmayalım. Yurtiçi Kargo Türkiye'nin onuru gururudur. Kargo sektöründe lider ve bir okadar da dürüst ve prensiplidir. On binlerce kişiye ekmek veren Türk şirketidir. Ayrıca senin ithamlarının tam tersine Fransızların hissesinin bir kısmını satın almış bir şirket olup, dünyaya adını duyurmuş bir şirkettir. Övüneceğin yere bence sen koskoca kovanın parasını laf edeceğine küçücük kavanozlardaki bal fiyatlarını aşşağı çek çünkü doğanın mucizevi ve senin için maliyeti olmayan zavallı arıcıkların sırtından para kazandığını unutma. 48 lira ödeyeceğin kovandan 48.000 lira para kazanırsın sen. Son olarak on binlerce çalışanı olan, 24 saat içinde tüm araçlarının dünyayı üç kez tur atacak kadar kilometre yaparak harcadığı yakıt tüketiminin bir bedeli olacaktır sanırım. Bence reklam peşindesin dostum. Herkesin ilgisini çekip kendi ballarını tanıtmayı düşünüyorsun. Yazık ama çok yazık ve aynı zamanda çok ayıp ediyorsun. Ben bu memleketin bir evladı olarak Türkiye'de kurulan ilk kargo şirketi için ve onbinlerce insana ekmek veren bir Türk şirketi için sarf ettiğin bu kelimeleri asla kabullenmiyorum. Bence ileri geri ezbere konuşmandansa bir çok kurumsal firmanın neden Yurtiçi Kargo'yu tercih edip neden bu firma ile çalıştıkları konusunda araştırma yapmanı tavsiye ederim. Mutlaka fikirlerin değişecektir emin ol. Ayrıca Yurtiçi Kargonun bence bir tarihçesini de araştır. Umarım tekrar aynı sayfada laf uzattığın şirketten özür dileyeceksin.
18 Eylül 2008 Perşembe 13:32"
Bu yorum geçen sene Yurtiçi kargo için yaptığımız habere yapılmış daha bir sürü yorum var.
Biz yorum kontrolü yapmıyoruz ya .Bizim blok kargo firmalarının savaş alanı olmuş.Ama hep isimisiz yorumlar adını yazmaktan kaçan kişinin sözüne itibar olurmu bu taktir sizin.
Ben Yurtiçi kargodan şikayetimin nedenini açıkca yazdım.Bu savunmayı yapan sanırım o firmada bir çalışan ki beni mantıklı düşünmeye davet ediyor;mantık kurmam gereken konuları ben yorumdan çıkardım ve sıralıyorum
1.Eğer bu kovan sana hediye ise kargo parasını gönderen öder.(Mantıksızım ben ödedim )
2.Gönderiler hacim kiloya göre fiyatlandırılırmış(açıkca yazdım fatura 35 ds gönderi 18 ds)
3 .Göderilen 100.000 ytl değerinde bir eşya olabilirmiş
4.Fransızlarla bir kısım hissede ortaklığı varmış
5.Koskoca kovanın kargosuna itiraz edene kadar maliyeti olmayan küçücük kavanozun
fiyatını aşağı çekmeliymişim .Ben 48 ytl kargo ödediğim kovandan 48000 ytl kazanacakmışım.
Bu mantık bana bir şeyi hatırlattı.
Bir zaman önce suni dölleme konusunda bilgisi olduğunu söyleyen bir zat vardı.Bizler suni dölleme seti almayı düşünüyorduk ama bu setin hangi aletlerden olduştuğunu bilmiyoruz ya.
Bu zattan bir liste yapması ricasında bulundum.Günler geçti gitti bir gün sordum bizim liste ne oldu bu kadar zormu ki diye
verdiği cevap şu oldu:
-Şimdi siz bu seti alırsınız .arı ıslah edersiniz
eee
-ıslah edilmiş anaları bilmem kaç dolardan satarsınız
eee
-BENİM PAYIM NE OLACAK.
Yurt içi kargo da bana getirdiği kovandan sıfır maliyetle üreteceğim baldan kazanacağım parayı hesaplayıp ona göre kargo parası alıyor sanırım.
Ben reklam peşindeymişim yurt içi kargoyu kötülediğim için bal satışlarım artacakmış

Ey yurt içi kargo:
%kaçın fıransızmış umurumda değil.Sermayenin rengi yeşil değilmiş o da umurumda değil
Benim bugünlere 8-10 ytl taşıttığım bir kovanı bir yıl önce 48 ytl ye taşıdın.Fırsatcılık yapıp beni madur ettin. Bir yıl boyunca onlarca kargo işim oldu.Tek dikkat ettiğim konu "yurtiçi kargo olmasın" dı.Kendinizi saçma düşüncelerle savunmayın boş yere.İnsanlara hakaret ederek su yüzüne çıkmaya çalışmayın.Şapkanızı önününüze koyup düşünün.Fiyat politikanızı gözden geçirin,fırsatcılık yapmayın.Ve kendinizi savunurken isimsiz yorumlar atmayın.İsmini yazmaktan çekinen kişinin lafına kimse itibar etmez......................................

2 yorum:

ARIDOSTU dedi ki...

Siz oncelikle kendi blogunuzda yapay dolleme seti almayi dusunupte, size aletin listesini gondermeyen kisinin ismini yazin. O zat bendim .Olaylar oyle dediginiz gibi degil. Yillar once olan bir olay. Ben o zaman doktora ogrencisiydim. Su anda yapay dolleme ve islah tekniklerini uluslararasi duzeyde egitmenligini yapiyorum. Sizin grubunuza yapay dollemenin ne ise yaradigini islahin ne oldugunu dilim dondugunce msn den anlatmaya calisan kisi benim. Bana bu konuda birlikte buyuk bir proje yapalim dediniz. Proje devlet projesi degildi. Cok zengin birisinden bahsetiniz. Arkamizda o var dediniz. Ozel bir proje yapalim dedigin zaman once nasil, nerde, nezaman, kimin ne gorevi ve payi olacagi konusulur. Daha bunlar konusulup anlasmaya varilmadan, egitim alinmadan sadece ekipman listesi alarak uzaktan kumanda ile bu isin olamayacagini ben size soyledim. Daha sonra ODTU de Prof. Dr. Aykut Kence hoca nin sayesinde bu isin kursunu, dunyaca unlu egitmen Susan Cobey ile birlikte Turkiye’nin 4 bir yaninadan gelen universite, enstitu personelline ve aricilardan olusan 16 kisilik gruba ilk defa verdik. Kursa katilanlar ve ben kursun basarili oldugu kanisindayiz. Hepsi islahi teorik, yapay dolleme teknigini, pratik hem teorik olarak uluslararasi boyutta ogrendiler. Bu 16 kisiye aletlerin hic birini ben satmadigim gibi, hic birisine listeyi de ben gondermedim. Hepsi kendi imkanlariyla aletlerini kursa getirdiler. Hic birisiylede proje yurutemiyorum. Cunku su an amerika’ da bir islah projesini yonetiyorum. Bu proje bittiginde, imkanlar saglandigi taktirde ulkemizdede bu tip projeleri yurutmek istiyorum. Bu kursu vererek, islah ve yapay dolleme tekniklerindeki son gelismeleri ulkeme aktarabildigimden dolayi ogrencilerimle ve kendimle gurur duyorum. Buna teknoloji trasferi yapmak deniyor. Bu tip teorik ve pratik bilginin bir arada verildigi kurslari duzenlemek zor is. Bunun icin ulkede ve yurt disinda ust duzey egitim almak, yurt icindeki ve yurt disindaki bilim adamlari ile ortak paydada ve zamanda birlesebilmek gerekli. Yani bu tip teknoloji transferleri icin bir cok faktorun bir araya gelebilmesi gerekli. Biz olayi kisisel degil ulkesel cikar boyutunda dusunup adimlarimizi ona gore atiyoruz. Sizin dediginiz gibi listeyi gondermek icin pay soracak olsaydik. Bu vatandaslarimiza, yillik tatilimizi kullanarak bu kursu vermezdik.

Benden kursu alan kisilerin hepsi su anda aletlerin kulanma ve listeliyebilecek bilgisine sahipler.Bir kismi devlet kuruluslarinda calisiyor. Isimleri web sitesinde yazili. Kendilerini bulup bilgi alabilrisiniz. Benim ulkemde bu calismalari ogretmem ve proje gelistirerek yerli irklarimizin islah edilmesine yardimci olmam butun ulkenin cikarinadir. Bu egitim kurslari ulkemizde dahada geliserek verilmeye devam edilecektir. O yuzden boyle kisisel hesaplar ile, karalayici yazilar yazarak, bilim kervaninin ilerlemesini durduramazsiniz.
Devrim Oskay

Hayyam dedi ki...

Benim yalanla,iftirayla,karlamayla işim olmadığını herkes kadar sizde bilirsiniz.Haberde yazdığım olay birebir doğrudur.Taktir okuyucuların.Bilimsel çalışmalarınızla ilgili haberleri kendi sitenizde yayınlayın lütfen.Ülke için yaptığınız çalışmalarda başarılar dilerim.